Zdrowie jelita grubego

Jelito grube jest ważnym elementem układu pokarmowego. To duży narząd, który jest długą rurką otoczoną przez mięśnie działa jako przejście dla cieczy i fekaliów po ich przejściu przez jelito cienkie. Działanie jelita grubego polega na tym, że absorbuje ciecz z wydalin i formuje je bardziej w stały kał, który może być następnie łatwo wydalany. Jeśli jelito grube nie jest zdrowe to może mieć wpływ na tempo, w jakim powstaje stolec i jak jest przekazywany i to może prowadzić do zaparcia lub biegunki. Zły stan zdrowia jelita grubego może także prowadzić do poważnych schorzeń, takich jak rak jelita grubego, który jest związany z kwestią ubogiej diety i niewystarczającej ilości ćwiczeń. Najlepsze porady dotyczące zdrowego jelita grubego są w tym artykule. Dużo błonnika w diecie! Pokarmy bogate w błonnik to owoce, zwłaszcza jabłka, gruszki i grejpfrut, warzywa – fasola, szpinak, słodkie ziemniaki też są bogate w błonnik. całe ziarna zbóż, takich jak owies i otręby i pełnoziarniste pieczywo i makarony, fasola, orzechy i nasiona. Ważne są również regularne ćwiczenia – krótki spacer, codziennie dostarczanie energicznego wysiłku. Należy też pić dużo płynów, w tym najwięcej wody. Dobrą zasadą jest pić 3 litry dziennie w odniesieniu do mężczyzn i 2 litry w odniesieniu do kobiet. Zdrowie jelita grubego jest przedmiotem zainteresowania zarówno starych i młodych ludzi, bo wiedzą, że poprawa zdrowia jelita grubego może teraz zmniejszyć ryzyko powikłań w późniejszym życiu. Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat zapraszam serdecznie na naszą stronę internetową.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.